From Sweden with love :-)

Sokken, Jip&Janneke en vliegtuigen ;-)

Na een middag zuchtend antwoorden voor het tentamen Comparative Media Systems uitgetikt te hebben op m'n laptopje leek mij wel weer eens tijd om mijn belevenissen hier te evalueren.

In mijn vorige blog vertelde ik over de geplande trip met Liset naar Stockholm. Hier is een kleine verandering in gekomen. De trip naar Kiruna is een week naar voren geschoven dus nu neem ik Liset op sleeptouw voor een paar daagjes temperaturen van -20 (overdag!), hondenslee's, sneeuwscooters en afzien in een houten hutje zonder centrale verwarming. Ik heb er zin in! :P Mocht ik vastvriezen, in een wak belanden of door een eland gegrepen worden; het gaat jullie goed!

De afgelopen dagen hebben zowaar gestaan in het maken van huiswerk. Je raadt het waarschijnlijk al; het einde van het blok is in zicht.. oftewel, werk aan de winkel. Dus heeft jullie allerliefste Annelies deze week al twee middagen in de bibliotheek doorgebracht en staan ook de avonden grotendeels in het teken van leren en opdrachten maken. Stuud!

Van het weekend heb ik slechts één feestje bezocht. Het huisfeestje in '90 stijl bij Klaas & Tom. Lekker met groep exchange students en zelfs wat Zweden lopen borrelen (a.k.a. slap lullen met een drankje dr bij). Uiteraard op sokken, want met de lading sneeuw die dit weekend gevallen is zou de vloer in no time een tweede Waterakkers geworden zijn.

Een maand lijkt lang, maar voor m'n gevoel zit ik hier al veel langer. Een goed teken, voel hier blijkbaar al erg thuis.. no worries, ik kom zeker terug in juni hoor. Er zijn wel al wat dingen dit ik mis, maar ook genoeg dingen waar ik blij ben vanaf te zijn..

WHAT I DO MISS:
- Iemand gaat me slaan bij terugkomst als ik hem niet gelijk neer zet, dus hoog in de ranglijst is natuurlijk Alex geëindigd! Janneke is toch niet helemaal compleet zonder Jip.
- Na Alex staat ook het gemis van een grote spiegel (of een zusje) voor de dagelijkse kledingcheck hoog op de ranglijst. Sowieso voelt m'n kast erg leeg nu ik niet meer dagelijkse de nodige ronde door Lein's kast kan maken.
- Hagelslag is ook iets waar ik 's nachts bijna over droom. Na een maand chocopasta en smakeloze kaas op brood ben ik toch wel toe aan iets anders. Gelukkig heb ik al mijn bestellingen door kunnen geven, zodat Liset volgende week mij kan verblijden met de nodige afwisseling voor op brood.
- Bitterballen stonden in eerste instantie ook hoog op mijn gemis-lijstje, maar dankzij Lonneke's survivalpakket gaat hier heel binnekort verandering in komen (nogmaals bedankt!)

*Update 12-02-2009; Natuurlijk mis ik m'n pappie, mammie, broers, oma, hond en kat ook!*

WHAT I DON'T MISS:
- Het dagelijks stressen om de trein te halen en de daarbij komende frustaties ten aanzien van vertragingen, ruikende, lawaaierige mensen en het ontbreken van een zitplaats. In plaats daarvan een ontspannende wandeling van +/- 10 min in de frisse lucht met uitzicht op bergen en sneeuw.
- vliegtuigen en sirenes. Het is hier zowaar mogelijk te bellen zonder te moeten schreeuwen, omdat er net een vliegtuig overkomt.
- Werken! Heerlijk om niet constant te stressen overal op tijd te zijn. Financieel gezien alleen wat minder..


Zo, dit bericht is wel weer lang genoeg zo. Jullie zijn grotendeels weer up to date, dus laat ook jullie roddels/nieuwtjes maar deze kant op komen..

Liefs,
Annelies

Reacties

Reacties

Alex a.k.a. JIP

Jeej ik sta bovenin de lijst!! :D Hahaha je had ook niet moeten proberen me ergens anders te plaatsen Janneke ;) :p

X

Yoni

Leuk hoor :)
Ik kan niet wachten tot het einde van april en hoop dat het doorgaat!!!
xx Yoni

Lisette

wwwwwiiiiiieeeeee ik ben bijna in Zweden.
Ik heb mijn vliegticket al binnen:D:D. nu alleen de trein nog en ik zit met mijn gat in Zweden:D voor bijna een weekje.
Mindere is wel dat het niet warm en zonnig is:P
Is een ander klimaat dan waar ik heen ben geweest.
Ik ben benieuwd. weet totaal niet wat ik mee moet nemen. Dus lies heb je nog tips!!

Ik heb er zin in:D:D:D
tot snel
Kus Lisette

moeders

waar staan wij in de top 10??

Eucalipta

die tuin(bos)kabouter is zeker gestolen cq verkocht ?
Zie die niet in het lijstje staan.
Pas maar op, anders kom ik je niet verbLEIDEN.

lein

over de update:


.... EN IK DAN?!?!....

o_0"

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!