From Sweden with love :-)

Hey Hallo daaro, ‘t wordt wel weer tijd om je blog bij te werken...

'Hey Hallo daaro, ‘t wordt wel weer tijd om je blog bij te werken...of je hebt geen feestjes meer (wat ik me niet kan voorstellen) of heb je het juist te druk met feestjes?'

Jaja, ik bied mijn nederige excuses aan dat ik al zolang niet van me heb laten horen, maar ik heb het druk gehad! Onder andere met feestjes *hihi*, maar ben de laatste weken ook flink aan de slag voor school.

Laten we beginnen met mijn tentamen Zweeds dat twee weken terug om 8 uur 's morgens (wat is dat nou voor een tijd!?) werd afgenomen. Ik als nerd had me uiteraard al ruim van te voren opgesloten in mijn kamer om eens flink de taal te bestuderen. Uiteraard. Nouja, het tentamen te bestuderen dan. Want de docent was zo vriendelijk te vermelden dat het hetzelfde tentamen was als de keer ervoor (toen ik m'n bed er niet voor uitgekomen was, ja..). Dus wat doe je als ‘ijverige' student die zich graag de taal eigen wilt maken, en d'r punten makkelijk binnen wilt halen, dan leen je een tentamen van iemand die ‘m de vorige keer gemaakt hebt en voilà... een dikke A in de pocket! Uitslover, I know.

Het is alweer twee weken geleden dat mijn beste vriend Alex hier was. Na 5 uur hobbelen in de bus kwam hij vrijdag 27 maart dan eindelijk aan. Na 2,5 maand waren de buddies weer united! Vrijdag uitgebreid wezen stappen en lekker aan een breezer lopen lurken.. Daar hangt hier trouwens niet het '15 jarige sletje' imago aan. Het is gewoon een lekker drankje vinden ze hier. Daarnaast is het met 5 euro het goedkoopste drankje in een club, dus ja.. dan ga je niet klagen, maar lurken! Verder hebben we samen met Nynke die haar zus op bezoek had een auto gehuurd en een roadtrip gemaakt. We zijn een willekeurige kant opgereden en toen we het rijden zat waren zijn we in een stadje uitgestapt en lekker wezen winkelen. 's Avonds een cliché bezoekje gebracht aan de Zweedse Ikea en gechilled in het huis van een Spaanse jongen die onwijs leuk kon zingen en gitaarspelen.

Weekend erna heb ik feestend, winkelend en met weinig slaap doorgebracht in het supermooie Stockholm. Mocht je nog een stedentripje willen doen, echt een aanrader! Het heeft wat weg van Praag en er lopen alleen maar knappe, supertrendy mensen op straat. Ik voelde me zwaar underdressed.

Afgelopen dagen kwam m'n familie even inspecteren hoe netjes ik me hier gedraag.. Even goed bij kunnen kletsen met iedereen en, met de paasgedachte in ons achterhoofd, elkaar daarna lekker afgeknald tijdens een potje lasergame. Super komisch!
Op vrijdag met wat exchange students en Marjolein ook nog een eerst, en laatst, Zweeds huisfeestje meegemaakt. Dronken rockgozers met harige bierbuiken en vies klef lang haar die twister deden.. niet mijn smaak.
Vanochtend heb ik m'n familie helaas al weer uitgezwaaid. Toch wel weer raar. Maar goed, nog twee maanden en dan kunnen we weer fulltime kibbelen :P.

Om toch nog iets met de Paasgedachte te doen hebben we vanmiddag een Paasbrunch/lunch gehouden met 11 andere huisgenootjes. Amerikaanse pancakes, Nederlandse pannekoeken, eitje, vers broodje, een sapje en goed gezelschap.. wat kan ik me nog meer wensen?
Vanavond ga ik naar een Paas etentje bij een Roemeens meisje.. dat wordt morgen weer flink hardlopen!

School is erg druk. Volg twee fulltime vakken waarbij we voor de een een film moeten voorbereiden, schieten en editen. Voor de ander is de bedoeling dat er een magazine gemaakt wordt die ook echt uitgebracht wordt. Druk, druk, druk dus!

M'n deur begint ondertussen al meer kleur te krijgen. Toch verdenk ik de postbode ervan iets tegen mij te hebben, want een aantal kaartjes doen er nu toch wel verdacht lang over! Hmm..

Ik ga nu even de mouwen opstropen en de troep hier opruimen. *Zusjes...ruimen nooit wat op* hihi :P

Liefs,
Annelies

Reacties

Reacties

Alexxx

Oeehhhh :D Leuk weekend gehad dus?? :p

Vind het leuk weer wat van je te lezen zo ;)

X

mar (vdb)

hey,,

ja dat van die kaartjes wilde ik nog vragen,, de mijne wel al aangekomen?? zo niet wil je dan het adres nog ff een keertje sturen???

xx

ed

wel zwaar hoor een studie in zweden
en dan ook nog het leven daar naast
ik neem me petje af dat je het allemaal nog trek
sterkte
xxjes uit beverwijk

Don Pim

Ehhh wil je ook nog even antwoord geven op de vraag van Oma ?? Hoe lang zijn de nachten nu eigenlijk; zeker na de tijd een uur vooruit of is dat daar niet ??

Ik verneem dat je je eindelijk ietsiepietsie meer op de studie gaat richten ??

Lisette

hoihoi Lies
Ik zie dat je een goed pasen hebt gehad.
Je had in ieder geval beter paaseten dan mij:P
Ik heb mijn hit ook weer overleefd.
En ik heb wel de gekookte eitjes voorbij zien gaan , maar verder leven op mijn overlevingspakket:P

Je hoort de verhalen nog.
En veel succes met school en veel plezier met de andere dingen.
Was weer leuk om te lezen je verhaal.
Kus Lisette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!