From Sweden with love :-)

China nieuws!

Dag allemaal!

Even een mailtje vanuit een (niet zo zonnig) tropisch eiland.. Ja, ik hoor jullie lachen.. We zitten momenteel op Hainan en normaal gesproken is het hier altijd minimaal 25 graden. Behalve als wij er zijn natuurlijk! Het is opzich niet koud (graad of 20 en erg benauwd) maar het regent en waait flink. Beetje balen dus, want voor de rest valt er hier in het resort weinig te doen,behalve beetje rondwandelen en chillen.

We zijn gisteravond aangekomen en na 1,5 week van hot naar her zou je denken dat we wel 3 dagen relaxen kunnen gebruiken, maar eigenlijk zijn we het nu al zat haha (hier half 4 plaatselijke tijd). Het enige wat we vandaag gedaan hebben is eten, slapen, rondje lopen, nog meer eten. Alex ligt nu ook ff te pitten, maar toen ik lucht kreeg van een pc met internet kon ik dat natuurlijk niet voorbij laten gaan.Het schijnt komende dagen beter weer te worden *duimen dus*.

We zijn hier nu zowat de enige toeristen op wat chinezen na, maar vandaag en morgen komt er nog een groep Nederlanders van Shoestring en eentje van Koning Aap bij. Er is hier zowaar vuurwerk te koop! Morgenavond heeft onze gids John geregeld dat we een beach bbq + vuurwerk hebben, zodat we om 12 uur 's nachts (lekker 7 uur eerder dan jullie :P) kunnen toasten op het nieuwe jaar. En mocht het gezellig zijn, ontkurken we om 7 uur plaatselijke tijd gewoon nog een flesje champagne (hoewel ze dat hier volgens mij niet hebben.. alleen lauw bier met 4%)

Even een terugblik; Bejing - Erg drukke chaotische stad. Wel erg netjes. Je ziet duidelijk dat vanwege de olympische spelen een hoop isopgeknapt. Tempels zagen er allemaalwel erg 'nieuw' en strak uit. Wel 4 superdagen gehad. Vooral op de dag dat we de muur bezochten erg koud (-10). Maar de trap er naar toe zorgde wel dat we hijgend en met rode wangetjes boven kwamen.

Paigqyan (niet goed gespeld waarschijnlijk) - Wat een smerige stad! 's Avonds bij het make-up afhalen flinke laag roet op m'n gezicht.(ze doen hier alles nog met kolen, en vlakbij veel fabrieken). Wel heerlijk pizza en appeltaart wezen eten met Alex in een of anders backpackers hostel. Het hotel hier deed een beetje denken aan een klooster en qua temperatuur voelde het zo overal ook wel, maar de pannekoeken met appel en banaan als ontbijt maakten een hoop goed. De nachttreinen zijn hier trouwens een ware belevenis. Er zijn hier weinig westerse toeristen.. en al helemaal weinig blonde dus we worden overal gigantisch bekeken en nagestaard. Soms wel een beetje vervelend, maar ja.. het went wel :-) Worden er nog arrogant van als we niet oppassen :P

Xi'an - Een stad van 'slechts' 8 miljoen inwoners. Lekker wezen shoppen (Marjolein; heb superleuke laarzen gekocht!!! En ja, voor die 130 Yuan = 12 euro, mag je ze wel een keertje lenen). Het hotel hier was echt genieten, zo luxe! Gisteravond van Xi'an gevlogen naar Hainan. Hier zijn we 3,5 dag. Dan vliegen we vrijdagmiddag naar Kanton. Helaas hebben we de late vlucht, wat inhoudt dat we pas rond 12 / 1 uur 's nachts daar aankomen.De volgende ochtend om 7 uur vertrekken weer vanuit het hotel naar Nederland. Dus best slopend allemaal, maar goed als het zonnetje morgen gaat schijnen (waar we natuurlijk wel van uit gaan) zijn we helemaal relaxed en ontspannen (en hopelijk een beetje bijgekleurd) voor de terug reis!

Nog even kort over het roggelen.. het is echt waar en onwijs smerig! In Bejing merk je dat de mensen het veel minder doen dan in X'ian. Ligt volgens onze gids John echt aan de Olympische Spelen. Ook opvallend was dat we in Bejing geen zwerver gezien hebben en in Xi'an bijna op elke hoek van de straat. Het eten is hier lekker, maar 2x per dag rijst komt zo nu en dan wel onze oren uit. Gelukkig kennen ze hier in de grote steden ook McDonalds en de KFC, dus we zorgen wel dat we het een wel goed afwisselen met het ander :P Verder geen gezondheidsklachten gelukkig.

Voor al onze vrienden en familie in Nederland; een heel goed uiteinde en een gelukkig nieuwjaar!We zien jullie gauw weer.

Tot in 2009!

Liefs, Annelies (en ook van Alex ook al ligt ie nu lekker te pitten)

P.S. Pa, ik neem aan dat je zorgt dat er wat van die overheerlijke oliebollen van je klaarstaan de 3e?

Geeske

Hoi Annelies,
Ben door je oom Pim op de hoogte gehouden van je verhalen en kon het nu ook even nalezen. Wat een belevenissen en wat zal Nederland klein overkomen na al die miljoenen steden. Laat je niet kisten meid, geniet, ga lekker zonnen en eet je buikje vol en voor je het weet heb je je armen om je ouders en broers en zus geslagen en dat is uiteindelijk het allerleukste aan thuiskomen!!!
Succes met je jetlag!
groetjes, Geeske

Lisette

had je je zo verheugd op dat heerlijke zonnetje. Was dat er uiteindelijk ook? want hier schijnt wel de zon, a is het wel koud :S
En heb je nog een nieuwjaarsduik gedaan? ik heb het wel gedaan met marjolein van sherpa's en nog 2 jongens. Was super koud, maar wel weer lekker:P

Ik ben benieuwd naar je foto;s
het reisje is alweer bijna afgelopen.
Kus Lisette

marjolein vd B

heey

snel gegaan die weken denk? klinkt echt alsof je het onwijs leuk gehad heb daar! En dan 2/3 weken thuis en dan alweer lekker naar zweden! Jemig wat zie jij veel van de wereld dit jaar haha

leuk om te lezen hoe jullie het hebben gehad!

xx mar