From Sweden with love :-)

Leesvoer!

Regen. Zon. Bewolkt. Zon. Als een echte Nederlander is het haast onmogelijk om niet over het weer te zeuren. Nu we niet meer kunnen zeuren over de hoeveelheid sneeuw is het wel weer te bewolkt of te winderig. Toch heeft het leven in Zweden een groot pluspunt; het regent hier amper. Als ik iets niet mis zijn het de dagen in Nederland dat je als een verzopen kat aankwam op school. Het heeft hier in die 4 maanden slechts 5 keer geregend. Best te doen toch?

Afgelopen dagen had ik mijn laatste bezoeker, Yoni, te logeren. Waar ik afgelopen woensdag en donderdag het liefst in Amsterdam was geweest, was Yoni zo lief om mij te komen verblijden met hagelslag en ontbijtkoek. Natuurlijk hebben we hier zo goed als het ging ook Koninginnedag gevierd. Een van de Nederlandse meiden hier had kartonnen kroontjes geregeld die we bijna de hele dag op gehad hebben. Verlegen als Zweden zijn, durfde niemand te vragen waarom we dat ding op ons hoofd hadden. En ondertussen je maar aangapen

Tongue out
.

Grappig detail en heel toevallig; 30 april is ook de verjaardag van de Zweedse Koning!

Dat Zweden vreemde knakkers kunnen zijn had ik al wel door. Dit filmpje bevestigt dat maar weer.

Na 's avonds onze gewone kleding verruild te hebben voor oranje brillen, shirtjes en slingers hebben we de internationale studenten even het begrip Koninginnedag bijgebracht. Ik geloof niet dat ze het helemaal snapten. Nederlanders blijven toch een volk apart, denk ik.

Naast Koninginnedag, bezoekjes aan het eiland Älno, picknicks en ijsjes eten in de zon hebben de afgelopen dagen ook in het teken gestaan van filmen. Ik hoop jullie spoedig iets aan beeldmateriaal te kunnen showen. We hebben nu zo'n 75% van de film opgenomen en vanaf komende week kan de periode van vloeken, pielen en nachten doorhalen (het editen), beginnen. 28 mei moet de boel namelijk al klaar zijn.

Nog iets meer dan een maand dan zit het er helaas al op. Ik probeer er nog niet te veel aan te denken. Gelukkig heb ik wel iets om naar uit te kijken; zeer waarschijnlijk heb ik een huisje in Amsterdam te pakken! (http://www.duwo.nl/eCache/DEF/490.html) Mocht je meubels weg willen doen, wacht daar dan alsjeblieft nog even mee.. misschien kan je mij wel blijmaken! :-D

Tot gauw!

x Lies

Reacties

Reacties

Linda

haha geniaal filmpje xD

janine

gaaf filmpje, en ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, die film zal wel goed komen, jouw kennende.
Toch zal ik blij zijn als je weer terug bent in Nederland.
x jac

Eva

Ik hooouuu van dat filmpje! Wat geweldig!! :)

Zijn leuke huisjes trouwens op de NSDM werf, heeft een vriend van mij ook gewoond.. Zo gezellig! Zou leuk zijn als je daar terecht kan :)

Lisette

hoihoi Lies,

De tijd is voor mij wel omgevlogen.
Kennen we weer leuke dingen doen:P:P
enne je tafel met stoelen staan te wachten. Ik ben blij als ze hier weg zijn:P:P
Of naar jou of lekker de vuilnisbelt op:P:P

Succes de laatste dagen nog daar.
en ik ben wel benieuwd naar je filmpje!
Kus Lisette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!